EU

Det har varit tyst om EU-politiken en längre tid. jag har försökt lyfta frågan vid några tillfällen men inte fått något egentligt gehör. Men så.. igår kväll - på text-tv och i dagens morgontidningar har Eu blivit en förstasides rubrik. Ett halvår försenat har den sjuåriga budgeten gått igenom på EU toppmötet. Det handlar om vad vi inom Europeiska unionen skall prioritera och arbeta med mellan åren 2007-2013. Det finns mycket som vi skulle ha velat ha annorlunda - det är det ju alltid. Men det är ett steg i rätt riktning! EUs alla länder kom överens om att se över jordbrukstödet. Även Frankrike gick alltså med på det! Storbritannien gick med på att sänka sin rabatt på medlemsskapet med 8 miljarder på sju år.
Sverige som är näststörst som nettobidragsgivare får ett tillskott på 8 miljarder i stöd till landsbygdsutveckling.
Jag tror på EU, jag tror att denna union spelar en stor roll i världen. Och jag tror att den kommer att spela en allt större roll i framtiden! Men då gäller det att alla medlemsländerna medvetandegör vad som är det viktiga för samarbetet och för världen. Budgeten som gick igenom i lördags visar att nu går vi åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:54:49
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:17:37
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback