föräldraförsäkringen

Låt föräldrarna själva få avgöra hur de lägger upp föräldraledigheten. Vi som parti kan inte veta hur varje enskild familj ser ut. Hur deras arbetssituation ser ut, hur deras ekonomi ser ut, hur deras livssituation i stort ser ut! Rör inte föräldraförsäkringen! Jag är övertygad om att varje förälder ser till sina barns bästa, och försöker räcka till så långt det är möjligt för dem. Jag är övertygad om att för att hjälpa familjerna och sätta barnen i fokus, så gäller det att se till familjen som helhet. Om en familj anser att det bästa för alla är att den ena föräldern är hemma mera med barnet, så måste det väga tyngre än ett tyckande att pappor skall vara hemma mera. Vårt uppdrag måste väl vara att få familjerna att må bra på lång sikt? Min egen familj hade inte klarat av det ekonomiskt om min man hade gått hem tidigare än han gjorde! Om vi vann eller förlorade på vår uppdelning av föräldradagarna så har vi resten av livet att ta igen det! Varje familj är unik, och så måste det förbli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback