ibland vinner man

24118-6Jag vinner aldrig! Ja, nästan aldrig i alla fall. Jag vet att jag förra sommaren vann en påse daimkulor på Liseberg. Andra människor vinner ofta på olika lotterier, men inte jag. Min familj prenumererar på två bingolotter i veckan och har gjort det i 9 år, men vi vinner aldrig. Jo, en gång vann jag en bok på chili.se. Det var Liza Marklunds "Paradiset". Jag blev jätteglad! Men innan att jag läst boken lånade jag ut den till min pappa och då brann hans hus ner - och boken försvann!
Men igår när jag kom hem från jobbet så låg ett tjockt kuvert till mig i brevlådan från Gudrun Sjödén. Jag hade vunnit en blus. Det var en svart blus med stora blommor på. Jag älskar Gudrun Sjödén och hade svarat på en bildfråga i hennes katalog för flera månader sedan. Och jag vann! Jag vet inte hur många som vann pris, men jag låtsas att jag är ensam om det.
Jag vinner aldrig! Men samtidigt kan man inte räkna bort chansen och möjligheten, för nu vet jag att ibland vinner man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback