Samtal med media!

Jag älskar utmaningar! Att göra något som man tidigare inte gjort, spänning inför, nervositet, att samla sig! Det ger adrenalinkickar som ger energi för flera veckor framåt. Det har jag varit med om idag!
Jag har intervjuats av Lars Johansson från Dn. Han har uppdrag att bevaka västkusten. Jag skulle svara på frågor om varför Uddevalla pryder "löpen" med olika skandaler och affärer. Tanken var att lätta upp bilden som "skandalstad". Det försökte jag verkligen göra, för jag upplever inte staden som negativ. Jag ser kraften och viljan att förbättra. Vi är inte alla överens om hur vi skall gå till väga men utvecklingsbenägenheten är stor. Och i det är vi starka!
Intervjun kändes bra. Vi träffades på café Yerba och satt utomhus i höstsolen. Lars Johansson gav ett sympatiskt intryck, och fotografen Tommy Svensson kändes väldigt stabil och erfaren. Tyvärr var de väldigt trevliga och det är kanske lätt att luras med i. Så är det även i mitt yrke som förskollärare. Man skall vara personlig men inte privat!
Efter att vi skiljts åt så träffade jag på krönikör Ulf G Eriksson som menade att dessa två herrar som jag träffat är de bästa på Dn! Lars Johansson har tidigare varit Oslokorrenspondent och och Tommy Svensson är en mycket skicklig fotograf. Framförallt naturfotograf. Så nu fladdrar fjärilarna i magen igen.
I kväll skall jag via mailen få reda på vad jag sagt. Hoppas något var klokt!

6 timmar senare
Jag har precis läst artikeln. Den skall komma i pressen till helgen.
Det kändes som om sammanfattningen av mina synpunkter kring alla turer i Uddevalla togs upp rättvist. Det är alltid trevligt att träffa seriösa människor oavsett vad de jobbar med.

Kommentarer
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback