Kungen och hans familj

Min ordförande i socialdemokratiska kvinnoförbundet Nalin Pekgul har uttalat sig om sveriges statschef. Detta har väckt stor förundran och dagens GP kunde vi läsa på ledarsidan under TYKET att hon ändrat åsikt och nu blivit medelklass. Men jag skall nu avslöja en sak.... Jag gick inte med i socialdemokratiska arbetarepertiet för att avsätta kungen eller föra Sverige till en republik. Faktum är att jag inte ens visste om att sossar över lag skall vara motståndare till monarkin. Jag vet första gången jag stötte på den debatten. Det var en mellanvalskongress för SSU i Göteborg där vi skulle lämna ut flygblad i detta ämne.
För mig finns det många andra frågor som jag tycker är viktigare att driva. Det är min ståndpunkt i den frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback