Finalen i Melodifestivalen

Ja så var det då klart - Carola åker till Aten. Hon är en fantastisk artist med en fantastisk utstrålning. Men låten.... nej, den håller inte! Jag kunde nästan höra Israelsound och takter i låten. Den har inget förnyande eller utmanande drag i sig. Jag är tveksam om den kommer till finalen utan får stanna i kvalet. Nej min favorit var Andreas Johnsons låt Sing for me. Den var stilig och stark, enkel men ändå maffig. Jag, liksom många andra, försökte ringa och rösta på den men vi kom inte fram. 
Nu ser vi fram mot fortsättningen i denna lek.
Kanske skulle vi införa samma system i höstens val. Vi tar partiledarna som får hålla sina valtal, sedan får svenska folket ringa in och rösta... Ring på det dyra eller det billiga alternativet... Ringer ni på det dyra alternativet så går hela 8.50 till partistöd.
Det hade kanske ökat valdeltagandet då vi inte behöver resa oss ur tv-soffan utan mellan pizzatuggorna så hade vi kunnat ringa in till en automatisk rösträknare.
Nej, jag ångrar mig. Det är nog inget bra förslag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback