Att sjunga...



Jag har idag en ganska fulltecknad dag. Så är det oftast och har så varit länge. Men nu för tiden så tror jag alltid att jag inte ska ha så mycket att göra. Det är en svår omställning. Men min nyvunna tidsoptimism gör att jag tror att jag hinner med allt möjligt på en och samma dag...

Idag har jag varit i stallet, bakat bröd, lagat mat, städat, planerat blommor, sått frön, gått igenom mailhögen och snart ska jag köra barnen till mormor för att sedan ha en spelning i kväll... Min man var tvungen att åka till Göteborg för ett annat möte.

Men snart, snart, snart ska jag köra barnen. Sdan ska jag sjunga. I kväll ska jag sjunga sex sånger. Fredrik Åkares morgonpsalm, Pepita dansar, Kom dansa med mig, Visa från Utanmyra samt Jag ångrar ingenting. För en gång skull så känner jag mig trygg i valet av sånger/visor. Jag har sjungit dem förut och jag kan texten. Ikväll tror jag att det kommer gå bra! Det är sällan som jag känner mig trygg i vad jag sysslar med. Men jag älskar verkligen att få ta mig an utmaningar.

Men det är de andra som hjälper mig att känna mig trygg. Lennart Bertilsson, Lars Linsten och Sven Alm skapar en trygghet och en gemenskap runt sig som smittar av sig till mig. Tänk så bra om alla bar med sig den viljan att lyfta varandra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback