avtackande

Idag har jag fått en bukett blommor och ett presentkort som avtack efter 11 år i Bohusläns partidistriktsstyrelse. Varje valår har vi tvådagars kongress (annars är det en dags kongress) där sossar från hela Bohuslän samlas och sätter listor för kommande val, behandlar motioner, och laddar argumenten. I år var det dags för mig att sluta.
Det har varit en tuff resa hit till beslutet. Någon sade att det är det samma som att genomgå en skiljsmässa, detta att komma till ett slut på ett stort engagemang. Ibland har det känts som om jag slitit ut själen ur min kropp. Men andra dagar har det varit lugnare. Tack och lov att min familj stöttat upp under tiden.

Någon undrar vad jag ska göra nu? Jag vet inte! Jag har ju funderat på att ta ett brejk i några år nu. Jag har velat göra andra saker. Men nu när jag har chansen att göra det jag längtat efter då kommer jag inte ihåg vad det var! Vad fan var viktigare än att försöka påverka samhället?

Men nu står mina blommor i en vas och presentkortet kan jag ju köpa ett par vackra skor för (det är alltid brist på skor.. ;-) Nu skiner solen och barnen är glada för att jag är hemma innan den gått ner. En kopp kaffe och en god bok är kanske det som jag ta mig an som första delprojekt!

Kommentarer
Postat av: Benny Andersson

Ja du, vad säger man nu...

Jag har pratat med flera som tyckte att du gjorde ett mycket starkt framträdande på kongressen. Inte ett enda skitord till någon, som dock hade kunnat vara på sin plats..., utan endast tacksamhet utirån att ha fått en andra chans i livet tack vare komvux, ett sossepåfund om att några människor faktiskt behöver en andra chans. Du gjorde det så himla bra att jag i allafall blev mycket berörd över ditt storsinta sätt att tackla de onämbara!

Din avslutning är något jag kommer att minnas länge. Om än inte med glatt hjärta utan med värme för dig.



Mvh Benny

2010-04-13 @ 17:04:50
Postat av: Louise Persson

Tack Benny!

Du har en fantastisk förmåga att sprida värme omkring dig. Ta vara på dig. Hoppas vi ses i framtiden.

Kram L

2010-04-14 @ 14:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback