Det är allt ett fantastiskt samhälle vi le...

dsc00111 (MMS)

Det är allt ett fantastiskt samhälle vi lever i. Tillgänglighet är A och O i dagens samhälle. För att hänga med i utvecklingen måste man ha mobiltelefon, dator och mail. Gärna trådlöst bredband också... Just nu sitter jag på tåget hem och uppdaterar min blogg via sms. Jag har gått igenom min mail via trådlöst bredband och jag är fullt uppdaterad i alla nyheter. Hur länge redan var det inte som datakunskap var något för de trista killarna? Jag minns mycket väl när jag började kolla på mobiltelefonerna för att kanske köpa en. 10 000 skulle jag få punga ut med. Då var det en statuspryl nu är det ett arbetsredskap. Inget är väl mer frustrerande när man ser gamla deckarfilmer som att telefonerna är trasiga. (Det är alltid så där) det hör att jag inte vill se de filmerna. Problemen som uppkommer i dagens filmer är att batteriet är slut eller att man är utan täckning. Jag vill inte se det heller. Men även om dagens samhälle bygger på att man ska vara tillgänglig så är det allt gott på fredag kväll att bara få stänga av och bara få krypa ner i soffan. Där kan ingen nå mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback