Tågresa...

Jag sitter nu på tåget från Uddevalla till Stockholm. Det är förfärligt kallt på tåget men äntligen går det tidiga morgontåget... Efter vinterns anfall mot det moderna samhället har banverket (nuvarande trafikverket) lagat alla förstörda växlar. Jag skulle varit i Stockholm för en vecka sedan också men då gick inte det tidigar morgontåget 05.40 och på grund av den där vulkanen på Island (som heter något märkligt och för mig blir svår att stava till) så gick inte heller några flyg.

Men nu är jag på väg. Det känns som om jag har varit på väg länge. Mot vad vet jag inte men trots det har jag alltid känt mig resande. Nå, jag ska ju om några timmar hem igen. Men ibland är det så skönt och så bra med luftombyte. Att få prata med människor som man annars inte möter. Höra deras resonemang och uppleva aha-känslan i deras ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback