äntligen kväll...

ibland dyker sådana dagar upp där man inte förstår hur man ska ro dem i land.. Detta var en sådan dag!
eller... det började väl redan igår morse.
Igår morse kommer dottern och säger att hon ska har områdesredovisning på skolan på onsdag kväll. och de ska har med sig mat... Jag fick lätt panik eftersom jag hade lovat slutföra ett enormt stort arbete på tisdagskvällen och låg liiiiite sent i  tidsplanen.
- Ska jag laga mat också, Utbrast jag?
- Nej det är jag som ska göra det, sade dottern och började rota i alla kokböcker.
Men jag var inte sugen på att åka och handla mat för just denna händelse så jag ugnstekte kyckling på kvällen när barnen somnat. Sedan satte jag mig med lay out arbetet. Men jag hade även lovat göra research om ett annat arbete vilket tog 2 timmar att sammanställa. Det innebar att jag gick till sängs 02.30 i går natt!

Klockan 06.02 ringde klockan och jag välte ur sängen. Ut med lilla vovven!
kommer tillbaka och kommer på att jag inte kollat barnens veckobrev och ser till min fasa att dottern även ska till badhuset. Rota fram badkläder och allt annat bös till hennes simning.
Åker till jobbet med blomma i bilen. Vi ska fira arbetskamrat som snart fyller år. Sms:ar pianofröken för att säga att jag glömt beställa bok.
Jobbar hela dagen innan det är dags att åka till utvecklingssamtal med dottern. Sedan stressa för att få med sonen på sin pianolektion 30 minuter senare. Ringer min syster Åsa som ska vara barnvakt på kvällen. Berättar att hon även får följa med Dottern till Skolans redovisning. Släpper dottern hemma med besked om att hon ska dekorera kycklingbitarna med tomat.
Åker till pianolektion med sonen som helt plötsligt kommer på att han inte längre vill spela piano... Får övertala honom om att testa denna gången i alla fall. Efter lektionen har han kommit på att han vill fortsätta...
Ringer Hans och beställer pianobok hos Jansons musik!
Hem med pojken. Hämtar skivor och hushållsvåg samtidigt som jag kramar och hälsar syster och systerson välkomna till mig.
åker till jobbet där vi har föräldrakväll! äter tre kex och lite godis..
Sedan hem för att släppa iväg barnvakterna.
Går till datorn gör klart hushållsutskicket. Mailar över 1 maj-annons...
känner att NU är jag trött!
och klockan slår precis midnatt!....
Nu ska jag stupa i säng och sova i 6 timmar innan hunden ska ut på morgonpromenad igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback