Köpa grisen i säcken - nej tack!

Det är makalöst!
Snart bara två veckor kvar till den extra partikongressen och vi har inte fått reda på vem valberedningen vill ha som Partiledare. Det är sanslöst, obegripligt och skandalöst!

Att vara partiledare är det finaste uppdrag som man kan få i ett parti. Förtroendet att leda partiet in i framtiden. Socialdemokratin är ett stort parti med massor av medlemmar. Det borde krylla av folk som skulle säga sig vara villiga att leda oss andra. Det borde stäcka ut sig en lång rad av intressenter för uppdraget. Men förutom Mikael Damberg så är det INGEN som sagt sig vara villiga att leda partiet.
Jag kräver att nästa partiledare ställer upp med ett budskap med vad han eller hon vill åstadskomma. Men trots att året är 2011 så är det ett bakåtsträvande i utkorandet av nästa partiledare. I stället för att någon säger sig vilja ta ansvar  - så anser många att det är bättre att vi ska truga och be folk att ta uppdraget.
Det tycks vara bättre att vi köper grisen i säcken än att skåda given häst i mun!
Jag säger Nej tack! Jag är inte intresserad av det förfarandet.
Jag kräver en rak kandidatur med tydlig innehållsförteckning om vad nästa partiledare vill arbeta med och jobba för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback