Året som gått!

Det är bara några timmar kvar på året 2005. Överallt kan man läsa om året som gått. Om stora och små händelser. Om roliga och tråkiga saker. Om globala problem och om personliga betraktelse. Det är olika saker som vi minns, beroende på vad som påverkat oss mest. Jag vet inte vad som påverkat mig mest under året, jag vet inte ens vad jag kommer minnas om året 2005. Om några få år kommer 2005 tillhöra vår nutidshistoria som det kommer ställas frågor om - kommer vi minnas att det var just detta året som det hände?
Vi gör en test:
När stängdes den sista reaktorn i Barsebäck?
När fick Harold Pinter Nobelpriset i litteratur?
Vilket år hade Irak första fria valet på 50 år?
När svepte stormen Gudrun fram över Sverige?
Ja, nu vet vi att det var år 2005 men minns vi det om några år?
De saker som jag kommer minnas från året 2005 är nog av annan natur. Det har varit ett händelserikt år för mig - allt från att jag kommit tillbaka från en föräldraledighet, till politiska hetluften, till visdiktandet, till valupptakt, till att bli erbjuden ett nytt jobb.... Min mamma frågade idag om jag verkligen hänger med i svängarna. Jag svarade att naturligtvis gör jag det! Men gör man - och hur vet man om man gör det?
Ett gott nytt år väntar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback