Eva Dahlgren

Ikväll känns det som om jag varit inbjuden till Eva Dahlgrens vardagsrum. Det känns som om vi alla i Agnebergshallen har fått sitta ner där och dricka en kopp te med henne... Hennes framträdande i kväll var magiskt. Hon guidade oss genom hennes liv genom sång, musik och bra mellansnack.
Detta var första gången som jag såg henne "live" och jag hade nog aldrig trott att hon skulle vara så rolig. Men det var hon verkligen och genom att jag nu sett hennes humor, så förstår i alla fall jag hennes texter bättre. Eva Dahlgren är en poet som framför sina dikter med musik. Hennes spröda röst lyfter varje ord och en tung basgång balanserar upp en fras som annars kunde ha verkat banal.
Jag är glad över att Eva Dahlgren är tillbaka i rampljuset, hon behövs! Hon är en artist som är odödlig, samtidigt som hon åldrats. Sången "Ung och stolt" har i repertoaren kompletterats med låten "Jag vill vara ung men inte oerfaren, jag vill vara vild men inte farligt galen"
Tack Eva för en magisk kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback