expressen

så Expressen ber om ursäkt... enligt DN så är det en pressad Otto Sjöberg som säger sig stå för bot och bättring. Fast han vill få läsa sina citat innan artikeln går i tryck...
Det har blivit en allt hårdare ton i medias bevakning av "offentliga personer". Vi kan ofta se kvällstidningarnas "löp" som skriker ut: Skandal, kris, svek osv.......
När jag var yngre (runt 15-20 år... för länge sedan.........) reflekterade jag ofta över att de brittiska tidningarna alltid var så mycket hårdare och tuffare i sin behandling av kända personer än vad svenska tidningar var. Så värst stor skillnad kan jag inte se idag. Men vi har anpassat oss och har kanske inte förstått vidden av den utsatthet som dessa bevakande människor får uppleva. Därför tror jag att det är nyttigt och bra att Mikael Persbrandt går vidare med sin stämningsansökan. För visst har han blivit kränkt! Visst blev Eva Dahlgren kränkt för flera år sedan när hon blev fotograferad under en semester - detta skrev hon ju en debattartikel om i Dn! Visst finns det människor på närmare håll som blivit kränkta i media. Jag tror stenhårt på att media måste granska samhället, och det kritiskt! Men ingen bör någonsin glömma bort att det är människor det handlar om bakom rubrikerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback