medarbetarsamtal

Idag har jag för andra gången i mitt liv haft medarbetarsamtal. Ett medarbetarsamtal är det som tidigare kallades för utvecklingsamtal. Det första medarbetarsamtal var ett lugnt samtala där min gamla schef och jag diskuterade allt mellan himmel och jord. Efter avslutat samtal sade han att: "Detta var det märkligaste medarbetarsamtal som jag varit med om"  Efter att nu har varit med om ett andra samtal och sett att man kan strukturera upp dem mera, så kan jag nog hålla med om att det första skilde sig från mängden!
Idag skulle vi tala om framtiden! Hur jag såg på arbetet, vad jag gjorde bra, vad jag gjorde mindre bra vad jag skulle vilja utveckla, vilken kompetensutveckling som jag kände att jag behövde, vad jag gör om 3 år......
En sak vet man med säkerhet - att om framtiden vet man inget! Man kan ha drömmar och strävansmål men det är aldrig något som är säkert. Det gäller att leva i nuet och glädjas över de små sakerna i tillvaron. Som ett litet mail från en god vän!!

Medarbetarsamtalet idag var jättebra. Det kändes som om min chef lyssnade och tog till sig mina förslag till förbättringar i vissa delar inom avdelningen. Han kompletterade även med egna förslag så att det kändes som en stor enighet kring idéer till förändring. Genom att jag kände mig synliggjord så känner jag ett ansvar att utveckla de tankar som jag har. Idag på samtalet fick jag både vara liten och resonera smått, men jag fick även vara stor och diskutera brett! Jag vet inte hur ett medarbetarsamtal skall gå till, men jag kände mig glad efter dagens studiebesök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback