22 oktober 2005

Idag tycker jag nog ingenting! Vanligtvis när jag sätter mig vid ett tagentbord så kommer tankarna igång. Ju mer som jag skriver desto mer vill jag skriva, det blir som ett gift! Helt plötsligt så förstår jag att många journalister kompletterar sitt yrke med att bli författare. Se bara Johanne Hildebrant som skrev triologin om asagudarna - fantastiska! Jag diskuterade med en mamma till en 7-åring häromdagen. Pojken var galen i Pokymon/digimon och allt vad de heter. Att hade det inte varit bättre om man gjorde liknande spelkort, fast om asagudarna eller de grekiska..! På så vis kunde man även få en lektion i mytologierna samtidigt. Innan kaffekoppen var tömd hade vi gjort både projektplan, företagsanalys, marknadsundersökningar etc. Fast det blir nog bara ännu en idé som blommar upp och snabbt vissnar ner.
Men det är inte bara i skrift som man snabbt övar upp sig, det handlar även om tal. Ju mer man talar och argumenterar, desto mer vill man höras. Se bara på kommunfullmäktige, där vissa herrar alltid vill höja sina egna röster. Då tror jag att det är viktigt att även stanna upp och tänka efter om det som jag nu vill säga är viktigt! Visst vill man som politiker, författare, debattör synas och höras. Men som man lätt kan uttrycka det
"för mycket tårta kräks man av"
Idag, som alla andra dagar, tycker jag något! Det är ett friskhetstecken, men var finns alla andra tyckare och tänkare. Det är viktigt att alla höjer sina röster för att höras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback