29 september 2005

Den som någongång säger att en politker bara glassar runt och har det bra - den har aldrig varit politiskt aktiv!
Min dag började med att vakna, torka kissevåta barn, duscha, slänga i sig en macka, köra barn till dagis innan åtta. Det var inget konstigt, det gör jag varje morgon. Sedan var det möte med barn och utbildningsnämndens förskole/grundskole utskott. Där vi bland annat diskuterade de 160 barn vi har i barnomsorgskö. På lunchen skulle jag träffa Anders Nilsson, Bohusläningen för att diskutera barnomsorgskön men framförallt marknadsföra vårt projekt om "Elevinflytande". Eftersom en driven centerpartist satt med så gällde det för mig att lägga fram den socialdemokratiska ingången i projektet.
Nu efteråt kan jag göra min röst bli allt mer spänd och tempot som gick upp.
Inte bra, jag får träna på mig att prata med media!
Efter samtalet var det dags för nämnden. Vi fattade beslut om det ena och det andra. Vi svarade på remisser och fick till oss olika sorters information. Jag tyckte och tänkte, argumenterade och teg.

Vi var klara klockan klockan 17.10 då tog jag en fika med en moderat som vill tillbaka i hetluften igen. Han hoppade av i nomineringsprocessen förra valet pga familjehänsyn. Men nu är han på gång igen. Han tog emot några telefonsamtal och gick då undan. Men jag med mina stora öron kunde höra stragegiupplägg för Regionen.

Sedan var det då dags för vårt interna S-möte klockan 18.30. Där skulle vi i tre grupper diskutera arbetssätt, verksamhet och bilden. Efter att vi diskuterat i grupper så redovisade för varandra vad vi kommit fram till. Konstigt nog kom vi fram till ungefär samma saker. Sedan var det en efterdiskussion som visade på att processen är igång.

När klockan var 21.00 var jag tvungen att åka hem för att min barnvakt ville hem. Barnen sov nu som de små änglar de är! Tror jag - jag ser dem så sällan just nu!

Nu är klockan 21.50 och jag håller på att varva ner. Allt är tyst och stilla. Det är bara fläkten i datorn som tjuter så smått. Dags för nyhetssammanfattningen på TV.  I morgon så är det samling klockan 08.00 för att åka till Kroppefjäll för konferens under dagen. Då är det Hälso-och sjukvårdsfrågor som skall diskuteras och tyckas om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback