Regionsekreterare

Fredagen den 13/1-06
Idag gjorde jag min sista dag på öppna förskolan för flera månader. Från och med måndag 16 januari skall jag jobba som regionsekreterare för S i Västa Götalandsregionen. Det skall bli jättekul och en enorm utmaning, samtidigt som jag känner mig lite förskräckt över uppdraget. Ena sidan av mig är kaxig och känner: "äh, det här klarar väl jag" den andra sidan känner: "Hjälp, jag kommer inte klara av något".
Men jag gillar utmaningar och därför tackade jag ja till vikariatet som är fram till efter valet. Vad mina exakta uppgifter kommer att vara vet jag ännu inte, men jag har förstått att de kommer handla om information och media. Jag fick höra i onsdags av Björk och Gunnarsson att min dörrskylt redan var på plats och det kändes faktiskt lugnande att de har förberett för min start. Att veta att man är väntad gör det enklare att gå in genom dörren på det stora Residenset i Vänersborg.

Tisdagen den 17/1-06
Visst är det typiskt! Hela familjen har under hösten varit helt friska, inte en sjukdag (nästan) Men sedan mellandagarna har någon av oss varit sjuk hela tiden -  och i söndags kom maginfluensan! Så jag hann vara på mitt nya jobb en dag innan jag var tvungen att vara hemma för vård av barn. Jag bara håller mina tummar för att jag skall slippa få det. Men det finns väl en tanke och mening med allt! Det kan bara ta tid innan man förstår meningen med allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback