alla är glada...

Nu har vi precis fått en ny partiordförande. En av VU-ledamöterna påstår att han är "ren som snö".. Vilket är livsfarligt att säga - faktum är att det är naivt uttryckt! Ingen som levt ett vanligt liv är helt fri från skelett i garderoben. Det viktiga är ju snarare hur han hanterar begångna misstag. Och jag är faktiskt övertygad om att Stefan Löfvén kommer möta frågor med rakhet och sanning. Det får vara slut på lögner och pudlar...

När jag hörde de första mumlen om att det nog blir Löfvén så blev jag glad. Han känns som en trygg, stukturerad och stabil person.

Men det som förvånar mig är några av mina partikamraters glädje. För de har varit lika glada varje gång någon ny utsetts och lika förbannade varje gång den falerat..

Jag har noterat att en som sprang omkring med tröja med Mona Sahlin-tröja under kongressen, sedan var förste bödel att halshugga henne. Samma person stod sedan och hyllade Juholt över allt på jorden och sade att han var helt rätt för partiet. När Juholt sedan avgick sade han att det var rätt beslut... Personen i fråga fick möjligheten att utropa möjlig efterträdare och menade att VU-ledamoten som kallat läget i partiet för "exhibitionellt" vore rätt kandidat.

Nu föreslog VU att partistyrelsen skulle välja Stefan Löfvén som partiordförande. Det har nu partistyrelsen gjort.
Det innebär att fortfarande är "Alla glada"...

Kommentarer
Postat av: essay services

Everything goes smooth, I don't find any obstacles here.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback