Mötet med Löfvén...



Jag träffade honom på Jobbkongressen 2009. Jag var där som extrapersonal för S i Väst. Jag sprang runt och fotograferade, gjorde intevjuer och letade reda på västsossar som skulle ge kommentarer i pressmeddelande. Det var hemskt roligt, men det var även jäktigt. Vid ett tillfälle under kongressen när jag kom in i plenisalen stötte jag ihop med Stefan Löfvén som gick med kaffe i en plastmugg av den brunvita sorten.
-Åh, så gott sade jag, hade du tänkt att bjuda mig på en kopp kaffe?
- Nja, inte direkt, sade han. Denna hade jag tänkt ta själv. Men hade jag vetat att du skulle komma så skulle jag naturligtvis tagit en kopp till.
- Nåväl, då får du ta och bjuda mig på kaffe en annan gång!
Stefan Löfvén skrattade och lovade återkomma med det.


Sedan pratade vi några gånger under kongressen. Han var hemskt trevlig att prata med. Mycket humor och värme. Under veckan som gick började jag bearbeta honom att komma på partibesök i Uddevalla. Han kollade sin kalender och sade att efter löneavtalsrörelsen skulle han mycket väl kunna tänka sig att komma till Uddevalla. Jag fick mailadress till hans sekreterare för att göra upp om tid och program.
Jag och Jan-olof Andersson som är lokal ordförande i If Metall gjorde upp ett schema för honom och vi bokade in fredagen den 23 april 2010 för hans besök. Dessvärre drog löneavtalen ut på tiden och vi fick boka av det datumet.

Nu väntar jag då på att han ska komma till Uddevalla och bjuda mig på det försenade kaffet... Han pekas nu ut som nästa partiordförande av media och i olika bloggar. Jag tror på det!
Jag tror att han kommer bli nästa ordförande för socialdemokraterna. Och jag tror att han blir bra ordförande!För att citera en god vän och partikamrat så är Löfvéns styrkor:

Han är klok, pragmatisk och trevlig. Dessutom kan han arbete och näring.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback