GOTT NYTT ÅR...


...ska man ju säga så här på första dagen på nyåret. Jag har nog aldrig längtat efter att få byta årtal. Eller Vända blad.. som kungen sade! 2010 var det värsta året i hela mitt liv. Jag har nog aldrig känt mig så ensam, utsatt och ledsen som jag gjorde under det år vi lämnade vid tolvslaget i natt!
När jag och familjen stod vid på balkongen och skålade in det nya året i alkoholfri cider under den färgsprakande himlen så kände jag det som om ett ok lyftes från mina axlar. Nu var jag äntligen fri från året under piskan. Från alla besvikelser och förlorade drömmar! Nu tar vi steget in i ett nytt år. Vi öppnar boken med 249 oskrivna blad och utforskar vad som kan gömma sig där.
Jag pratade med min svägerska idag om året som varit och hon sade samma som jag; att sämre år kan ju detta inte bli. Nej, jag tror, hoppas och drömmer att detta år kommer bli ett bra år.

Om jag får önska mig något så är det att jag vill få ett år i vänskapens tecken. Det kan väl inte vara att kräva för mycket? kanske, kanske, kanske kan jag börja med teater eller musik i större uträckning också. Men bara om det går att kombinera med önskan nr 1.  Jag är en människa som vill skapa saker. Få vara en del i att utveckla och bygga. Det är mitt jag! Tänk om man kunde få några vänner att skriva en ny musikal och sätta upp. Jag har så många sånger inom mig som vill komma ut. Så många berättelser... Nog borde det kunna gå.

Idag är första dagen i resten av mitt liv. Det är en dag som ska bygga grunden för resten av dagarna. För alla er där ute så säger jag! GOTT NYTT ÅR!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback