Almedalsveckan...


Idag börjar Almedalsveckan. För alla politiskt intresserade är denna veckan likställd med sk pilgrimsvandring. Alla bör någon gång besöka den för att få uppleva nerven i svensk politik. Det som skulle vara ett mellanår där intresset för att delta i Almedalen skulle vara svalt. Har i stället blivit mer uppschaussat än tidigare. Det är trots allt mycket som händer just nu. Miljöpartiet har fått två nya språkrör som vill positionera sig debatten och vara opinionsbildare. Maud Olofsson har meddelat sin avgång och vilken väg kommer Centern nu ta. Dessutom är det första gången som Sverigedemokraterna deltar på samma villkor som de tidigare etablerade riksdagspartierna. Vad de kommer leverera vet ännu ingen.
Håkan Juholt är en retoriskt duktig talare. Men vilket budskap kommer han ge? I veckan gjorde Ylva Johansson ett upprop för jämställdhet inom socialdemokratin. Kommer han ge besked om det. Dessutom har Tankesmedjan ett seminarium om socialdemokratins väg. "Har S och LO en gemensam framtid" torde ju vara ett intressant seminarium. Jag bara önskar att man hanterar den frågan med värdighet då det finns för och nackdelar med båda vägarna.
Själv är jag dock inte på plats i år. Jag tar semester i min solstol och hoppas på strålande väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback