Triggad...


Jag har hela mitt liv varit övertygad om att jag inte är någon tävlingsmänniska. Eftersom jag varit usel i alla sporter har jag inte trott mig ha några tävlingsgener. Men jag har den senaste tiden förstått att jag är en utpräglad tävlingsmänniska.. En god vän till mig sade i vintras när vi satt på en restaurang i Göteborg:
 - Louise, du är ju en tävlingsinriktad kontrollbitch. (han är en av mkt få som får säga så till mig)
Men hans ord gjorde att jag började tänka efter vad jag triggas av. Och jag kanske kan hålla med om att vissa delar stämmer...

1 ) Jag är värsta badkrukan (förstår inte alls faschinationen av att bli nerkyld av havsvatten) Men triggades av utmaningen att bada i oktober. Vem som kommer först i vinner sades det vilket jag hakade på.

2) kanske inte så bra.. Men ölhävartävlingar vinner jag...

3) utmanades att lära mig 100 bosniska ord för att en kompis skulle sluta röka - vilket jag var på god väg att klara när han blev dålig och lade av med rökningen på grund av det.

4) Cyklade med några till Lane häromdagen. Gillar inte att cykla egentligen, men var ju tvungen att ligga först i ledet...

5) Får jag en fråga om jag kan göra något så svarar jag alltid ja. Det är så härligt utmanande att testa sina egna gränser. Hur många bollar kan jag jonglera med..

6) Hade samverkansdag på jobbet. Vi skulle köra Gocart.. I slutracet låg jag tvåa hela tiden... Fram till sista kurvan då chefen körde om mig.. Jäklar vad arg jag var efteråt...

7) ja.. och så lite fler händelser..

Jag börjar nu förstå lite mer om hur jag fungerar.. Jag behöver utmaningar och mår bra av att triggas..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback