För mig har det alltid funnits ett romanti...

dsc00510 (MMS)

För mig har det alltid funnits ett romantiskt skimmer över att springa över vidderna. Alltsedan jag läste Sagan om de två tornen har jag velat uppleva den känslan. När Pippin och Merry blir tagna av Orcherna. Då bestämmer sig Vidstige, Legolas och Gimli och springa efter dem. Berättelsen om när dessa tre rusar över slätten har jag haft med mig sedan dess. I ca 25 år. Därför är jag alltid väldigt förtjust i tanken att sticka ut på morgonjogg. Igår gick det jättebra. Idag var det inte alls lika kul. I stället för frihetskänslan som de i Sagan om ringen förmedlade, i stället gör kroppen ont. Och huvudet vill tillbaka till balkongen där kaffet hägrar.. Men.... Tack vare min vän Bodil tar jag mig igenom 6 km jogg. Och nu sitter jag på balkongen i morgonljuset. Resten av dagen ska jag bara hänge mig åt solbad!


Kommentarer
Postat av: Mira

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback