Att varva ner!

Att arbeta med politik är jätteroligt! Det är lärorikt, engagerande, svårt, och spännande. Men en nackdel finns - det är så svårt att varva ner när det blir helg! Jag frågade Berit Andnor, socialministern, senast hon var i Uddevalla: - Hur gör du för att varva ner? Hon tittade på mig med allvarliga ögon och bara skakade på huvudet.
I politikens värld är man mitt i händelsernas centrum. Man argumenterar, debatterar, raljerar och i viss mån lyssnar in! Men man är alltid igång, adrenalinet pumpas runt i kroppen, hjärnan går på högvarv, man sätter sig andfådd i hörnan för att invänta nästa match....
Men så kommer helgen....
Telefonerna tystnar, mailkorgen är tom, om jag skulle få för mig att ringa om något ärende så är de på handbollsmatch/biobesök/semester. Och det är bra! Men ibland är det så fantastiskt svårt att koppla av och vara här och nu.
Politik är jättekul att jobba med! Det är lärorikt, engagerande och svårt - men det är svårare att låta bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback