Radioprogram

Hur kan du... som är född samma år som Deep Purple släppte plattan "Made in Japan" och Rolling Stones släppte "Exile on Main Street".........hur kan du lyssna på "Ring så spelar vi"?
Detta sade min man upprört i morse? Vi diskuterar detta varje lördag när jag stänger av hans "upptemposkiva" och sätter på radion !
Inte vet jag varför, men jag mår så himla gott av sådana program! Jag är fascinerad av alla människor som berättar om sina liv i radion, om saker som de skall göra i helgen, om beskrivningen om platsen som de bor på och så vidare. Själva frågorna är oftast bra och ledtrådarna övertydliga, lite som att gissa en gåta! Men det som jag tycker allra bäst om är alla deras olika låtval. Vissa väljer låtar som jag aldrig hört förr, och kommer aldrig höra dem igen. Andra väljer låtar som spelas nästan dagligen i radion och det tycker jag är märkligt! Hur tänker de? Skulle jag komma fram dit någongång så skulle jag nog välja en låt som jag har gammal relation till, något som väcker minnen.. Fast vilken egentligen? Kanske Prince "Purple Rain" eller....... nej, jag vet inte! Kanske "Under vinrankan" med Monika Zetterlund (den är bra!)Sedan är jag allra mest fascinerad och imponerad av programledarna. De kan banne mig prata med precis varenda människa och om precis vad som helst! De lyckas på kort stund få den mest tystlåtne att prata glädjeämnen i vardagen. Det tycker jag är stordåd!
Jag tror att sådana program som "Ring så spelar vi" behövs. Det är alldeles för få program som värnar om det lilla och enkla. Jag tror att de behövs för att sprida lite glädje till oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback