17 oktober 2005

När är man privatperson och när skall man vara politiker? Jag hade häromdagen en diskussion med en god vän vad min blogg står för. Dvs, när jag skriver är det privatpersonen Louise eller är det den förtroendevalda, eller är det vice ordförande i Uddevalla arbetarekommun som för sin agenda på bloggen? JAg har inget svar på det.
Naturligtvis är det jag som skriver och som står för vad som skrivs, men hur är det med formuleringarna? Kan jag raljera över en person eller företeelse, eller måste jag i alla lägen väga mina ord. Ja, med ett sådant uppdrag så är det nog lätt att få fler att engagera sig i politiska partier?!! (inte?) Men samtidigt är det ju logiskt, jag får utgå från hur jag själv vill bli behandlad. Det är dock så att alla kan göra fel - det är en del i att vara människa. Det är även en del i att våga prova något nytt.

Hellre lyss till den sträng som brast
än att aldrig spänna en båge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback