Elevinflytande

24118-4I morgon 29/9 har vi nästa möte i Barn och utbildningsnämnden Då skall vi bland annat välja en politisk styrgrupp som skall jobba med elevinflytande i skolan. Att tro att demokratin är något självklart är det största hotet mot demokratin! Vi måste jobba varje dag med det. upplysa varandra och oss själva att vi har detta ansvar. Men jag tror framförallt att vi inte är framme vid målet ännu -till den totala demokratin. Det är väl det som känns mest spännande med att jobba med ungdomars syn på demokrati och hur de vill utveckla det i vårt samhälle. Trots att jag inte ännu fyllt 33 år så är jag en dinosaurie i jämförelse med dessa som ännu inte fyllt tjugo år. Jag har så mycket att lära!
Om allt vill sig väl, så väljs jag i morgon till ordförande i detta politiska utskott. Hoppas att jag kan förvalta detta förtroende väl. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback