Kandidat!

Jag kandiderar till fortsatt  offentliga uppdrag inom socialdemokratiska arbetarepartiet. Idag fick jag kandidathandlingar i brevlådan. Dessa handlingar skall fyllas i och skickas tillbaka till partiet där jag godkänner att jag kandiderar för sossarna i 2006 års val. I pappren skall jag fylla i vad jag heter, mitt yrke, utbildning, politiska uppdrag, personliga intressen m.m. Det är enkelt! Men sedan kommer det svåra: Det handlar om att fyla i vad jag helst vill jobba med politiskt. Under mandatperioden jobbar man stenhårt med de frågor som rör verksamheten i den nämnd man sitter i. Sällan hinner jag med att tänka efter vad jag mer är intresserad av. När jag gick med i socialdemokraterna så var det ett allmänt samhällsintresse som gjorde att jag ville gå med. Men ju mer involverad jag blir i en nämnds område desto mer vet jag vad jag vill göra där. När jag skulle sluta i socialnämnden var jag jätteledsen och kände att jag brann för de frågorna. Nu brinner jag för skolfrågorna! Skulle jag få sitta i tekniska skulle jag nog snart brinna för att utveckla vatten och avloppssystemen....
Men nu skall jag fylla i vad jag helst vill jobba med. Men jag vill ju jobba med allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback