Ring klocka ring!

Vi är många som jobbar med politik! De allra flesta lägger ner ofantligt med oavlönad tid inom föreningarna för att de brinner för politiken och för övertygelsen att en enda människa till kan göra skillnad. Men så gör en människa fel och fokuset förflyttas från politiken till att handla om politikernas fula spel!
Jag är hjärtligt trött på skandaler! Jag är trött på den illvilja som vissa människor ger uttryck för! Det måste bli ett slut på smutskastningskampanjerna. Vi begår alla fel! Jag har gjort många fel och kommer att göra fler - det är väl det som kallas "den mänskliga faktorn"? Alla gör vi fel, oavsett vad vi jobbar och sysslar med! Men huvudsaken är väl att vi lär oss av misstagen och går vidare. Jag är less på alla goda tipsare som lämnar information för att vingklippa andra som känns hotfulla.
Kanske kan detta vara en signal att Sverige blivit för kallt och hårt? Väckarklockan började ringa när kvällspressen förföljde Persbrant, den fortsatte ringa när Stig Engdahl utsattes för smutskastning i en insändare i Dalslänningen och den ringer nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback