EU behövs

Fågelinfluensan och ett fall av "Galna ko sjukan"! Vi blir dagligen uppmärksammade på att vi lever med stora risker. Experter har varnat för att fågelinfluensan skulle komma till Europa nu i vår. Att den skulle komma så här tidigt var nog få beredda på. I drabbade områden skall katter hållas inomhus för att inte dra på sig smitta och föra det vidare till människorna. Samtidigt säger experter att risken för pandemi är liten och att rapporterna i media varit lite obalanserad. Men visst blir vi oroliga! Jag är vill inte att något farligt ska hända mina barn och föräldrar....
I ett sådant läge som vi har just nu känner jag en trygghet i att vi i Sverige inte står ensamma. Vi har ett väl fungerande samarbete inom EU där vi gemensamt arbetar för att reducera riskerna för smittspridningar. Med gemensamma krafter och med olika erfarenheter kan vi skapa den bästa möjliga beredskap.

Pratade för en stund sedan med min mamma som både har fågelfä och katter. Jag frågade henne om hon var orolig. "nä, inte ett dugg. Det finns alltför många hysteriska människor redan"

Kommentarer
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:55:24
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:16:54
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback