Träningsläger i Italien!

Ciao! Har precis kommit hem från ett träningsläger i Italien. Det har varit en härlig vecka med mycket träning och nya upplevelser. Hade min italienska bara varit något bättre.... så hade jag förhört mig om italienarnas syn på det gångna valet. Men min italienska sträcker sig till att jag kan berätta vad jag heter, var jag kommer ifrån, beställa kaffe med mjölk och fråga vad klockan är. Dessvärre förstår jag inte vad den är när de svarar på italienska (så jag frågar aldrig det)
Med på resan var även Jan Uddén, ornitolog. En morgon vid 07.00 stack jag och han ut för att kolla fågellivet i Lignano. Vi var ute i ungefär 90 minuter och såg 24 fågelarter.
Turkduva, Ringduva, Koltrast, Talgoxe, Italiensk sparv, Ladusvala, Kråka, Skata, Grönsångare, Svartvit flugsnappare, Svarthätta, Steglitz, Sydnäktergal, Grässångare, Stare, Gulhämpling, Större hackspett, Svarthakad busksvätta, Fasan, Törnskata, Eksångare, Sammetshätta, Sommargylling och Medelhavstrut.

Någon dag efter vår utflykt fick jag titta på dessa fåglar i hans fågelbok. Efteråt tänkte jag: Har jag verkligen sett alla dessa vackra fåglar. Jag känner inte riktigt igen dem... Jag är nog ett hopplöst fall. Men Janne berömde mig för att jag kan se skillnad på en kråka och en Skata. Det var ju alltid något! Så jag drämde till med skatans latinska namn Pica Pica! det blev han nog riktigt imponerad över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback