Städa...


Det är egentligen dags att gå till sängs nu. Men jag känner inte ro i kroppen för att sova ännu. Det är så mycket som jag måste göra, men inspirationen sviker mig. I morgon ska svärmor passa barnen. Varje gång blir jag stirrig över att jag inte har tillräckligt städat i huset. Så hela kvällen har gått åt till att plocka och städa. Till och med barnen hjälpte till idag. Kära nån, de börjar bli stora nu...
Tillsammans hjälptes de åt att rensa i dotterns byrålådor. Det tog en bra stund men nu ligger alla kläder på rätt plats. Och de hade det kul under tiden. Nästa projekt borde nu vara att tvätta alla soffklädseln, men det får nog vänta ett tag nu.
Nu sover barnen gott och hunden slumrar till så fort jag sitter stilla. Men så fort jag rör mig så förflyttar han sig också efter. Det är nog dags att sova nu så att vofsingen också kan komma till ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback