att göra en annons...


Jag ska göra en annons för Socialdemokraterna i Uddevalla. När man ska göra en annns så bör man alltid tänka på syftet med att synas. Vad vill vi uppnå? Denna annons ska användas på en danstävling i programbladet. Dessutom är det val i maj och dessa två saker borde ju kunna sammanföras.

Men det är inte alltid lätt att få till det... Inför detta uppdraget ringde jag min bror och spånade lite med honom. Tillsammans med min bror Tom så släpper min hjärna loss och jag får hjälp att tänka helt fritt - utan ramar! Frågan är om vi kom fram till något bra idag bara...

samtliga nedanstående förslag är dock refuserade och det som kommer att användas är inte med...

Vi vill inte dansa efter Alliansens pipa (konventionellt och negativ klang)
Det är inte roligt att dansa ensam! (suck vad trist inlägg)
Demokratins dans (anspelning på Palme citat.. )
En Dans på Rosor (hm.. hur är det egentligen.. Taggit?)
Vi Dansar hellre än att Bugga! (Syftar på RFA-lagen.. Men var vi för eller emot?)
Vi har Takt och Ton (usch.. låter som ett Fp-budskap typ ordning och reda)

Kanske lite hot skulle vara passande?
Rösta på oss annars.. ( saknas argumenten så får man göra annat :-))
Det funkade ju för TV-licensen.. "Snigel på Ögat" kan ju återanvändas!

Varannan damernas (Zzzzz vad nyskapande jag var nu då!)
Med oss blir det Rock`N`Roll! (Bort med stämpeln av mossighet - men blir det trovärdigt?)

Men det vi fastnade för allra mest var nog...: (fast ändå refuserad)
Dansa som en Sosse! (Hur dansar man då?
Fuldans?)
Det hade varit kul att göra en hel serie med samma tema: "Dansa som en Sosse". Gör din egen sossedans..

Vi får väl se när allt är klart - hur det blev!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback