arbetsnarkoman...

Jag lyssnade på Maria Wetterstrand igår i radion. Det var en trevlig intervju där jag åter igen blev imponerad av henne. Hon berättade att när hon tillträdde som språkrör för 10 år sedan ansågs Mp vara ett flummigt parti och då krävdes det att hon var samlad och korrekt. Om hon hade varit sprallig hade det bara spätt på bilden av ett flumparti. 10 år senare är ju Mp ett stabilt parti.

Men så sade hon att hon inte är arbetsnarkoman. Hon har jobbat jämt oerhört målmedvetet. Har aldrig släppt rollen som ledare för sitt parti. Men ändå är hon ingen arbetsnarkoman...

Jag kan nog säga att jag är arbetsnarkoman! Har jag inte fullt upp att göra så mår jag inte bra. Efter att mina politiska uppdrag var över den 1 januari så trodde jag att jag skulle ta det lugnt. Men så var det inte... Tvärt om vred jag upp tempot och jobbade mer än förut. Det var inte lika publika saker som tidigare. Jag är nöjd med ett mer anonymt liv. Men jag jobbade 100%, läste på Ljungskile fhsk, jobbade lite extra, gjorde informationsmaterial och affischer, utbildade mig till fotbollstränare, började träna på gymmet igen...
Idag kan jag säga att jag inte suttit i soffan och sett på tv på över en månad. Jag vill inte! Livet är för kort för att ta det lugnt..

Jag är en arbetsnarkoman - och stolt över det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback