Vad vore väl en Italienresa utan skoinköp?...

dsc00525 (MMS)

Vad vore väl en Italienresa utan skoinköp? Jag var igår i min lilla skoaffär... Den affären jag besöker varje gång jag är här. Jag älskar att få gå där bland alla hyllor med skor. Det är skor de mest fantasifulla modeller. Jag fascineras av lekfullheten som finns här, och så ordentliga lagomskor vi har hemma. Nu har ju Sverige fått mer roliga skor under 2000-talet. Men under 90-talet var det helt omöjligt att få tag på skor i andra färger än svart, vitt och kanske årets modefärg. Tittar man på klackarna så var det samma sak där. En modell fanns att tillgå och aldrig högre än 5 cm. Jag minns mina första 8 cm klackar. De köpte jag på SkoUno i Stockholm. Men idag finns fler modeller och färger att tillgå i Sverige. Både i affärer och på nätet. Men trots det så unnar jag mig lyxen att besöka min lilla Italienska skoaffär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback