att vara bloggare...

Jag är en åsiktsmaskin. Jag tycker, säger, skriver.. Men när tiden inte räcker till att sätta sig framför datorn för att uppdatera sin blogg. Är man då fortfarande bloggare?
Jo, jag vill med bestämdhet hävda det!
Jag blev precis uppringd av radio väst som ville ha kommentarer om socialdemokratiska fallet i SIFOs opinionsundersökning. Var fjärde väljare kan tänka sig att rösta på S. Under Mona Sahlins första tid var vi runt 40%. Och hon fick då kritik..
Jag var inte riktigt uppdaterad på opinionsraset utan jag bad henne ringa upp 10 minuter senare. Men efter snabbgenomgång av media, bloggar, hemliga gruppers inlägg och telefonsamtal till en god vän så var jag förberedd på hennes frågor.

Hur ska vi bli ett statsbärande parti igen måste vi fråga oss själva. Vi måste nu vara ärliga och våga vara självkritiska. Detta duger inte längre. Vi uppfattas som dryga, självgoda, omoderna, idéfattiga! Om vi vågar se oss själva med väljarnas ögon. Om vi skapar en gemensam bild. Då är det också lättare att starta ett förändringsarbete. Skillnaden mellan att vara högersosse eller vänstersosse är minimal.- Men skillnaden mellan att vara konservativ eller progressiv är enorm... Vi måste utmana oss själva!

Juholt kommer åka landet runt för att göra avbön. Men vilka kommer han framförallt möta? Jo, partifolk!
Det är ju bra att möta sina egna. Men vad kommer det ge för avtryck? Kommer han klara av att möta kritiken som faktiskt existerar? Eller är det ett väckelsemöte där vi alla ska mässa att Juholt är större och de som inte är med oss är emot oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback